Her er litt info om hvite bakgrunner+ mange andre tips: http://tabletopstudio.com/white_backgrounds.html
Her er litt info om hvite bakgrunner+ mange andre tips: http://tabletopstudio.com/white_backgrounds.html
Du kan ta helt fine bilder med et kompaktkamera. Bare pass på at blitzen er av. Fotografer i dagslys, men ikke direkte sol, som det sies her. Du trenger bare det enkleste fotoprogram for å justere litt, du må dra opp eksponeringen for å få det lyst nok (exposure). Skal du fotografere noe hvitt, ville jeg valgt en bakgrunn med litt farge. Du har sikkert laken og duker i litt forskjellige farger? Prøv deg fram og se hva som funker best.
Jeg bruker et vanlig kompaktkamera med macro-funksjon. Så redigerer jeg i Windows Fotogalleri, der jeg kun bruker to funksjoner - lysstyrke og kontrast. Bildene tar jeg i dagslys, helst i lett overskyet vær.
Bruker et stort hvitt ark, og photoshop. Om vinteren er det en pine og plage med små blanke ting.
Jeg bruker også et stort hvitt ark, og photoshop. Utefotografering sliter jeg med på sommeren med mye sol, for det hvite arket får blåfarge. Noen tips?
Du kan endre innstillingene i kamera ditt - både på hvitnyanser og hva slags vær/utelys/innelys. Noen av innstillingene gjør hvitt blått, jeg har dyttet mitt et par hakk opp på gult.
Jeg sliter veldig med hvite ting jeg, da blri bakgrunnen grå.. Hvit på hvit gir jo utrolig dårlig kontrast så hvordan gjør dere andre det? Kunne jo ha brukt en mørk farge f.eks,men synes det blir rotete i butikken da.
Jeg bruker et hvitt fleecepledd jeg , da slår ikke lyset tilbake, jeg prøvde med alt av hvitt først laken, papir alt mulig til jeg prøvde til sist, det hvite fleece pleddet, da blir bildene lyse og fine.
Så lurt Aud :) Jeg har prøvd med forskjellig jeg også, men pledd og lignende gir en struktur ikke jeg vil ha. Lise: Vet jeg kan stille kamera, men er sååå grønn på det feltet, og ble det stilt så klarer jeg ikke å stille tilbake igjen :) Må ha det på samme innstilling hele tiden jeg. Ikke teknisk i det hele tatt!
Hm. Jeg har ofte brukt en frostet plexiplate med et hvitt foto-ark under, da slår ikke lyset tilbake i det hele tatt, og det blir ingen skygger. Men bakgrunnen blir heller ikke helt hvit... Dessuten er det egentlig et dårlig triks med glitrende smykker, fordi de ser ganske "flate" ut når lyset blir totalt stoppet på den måten.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.