Nå har jeg ikke eplabutikk for øyeblikket, men jeg tar bilder av produktene jeg lager likevel (til blogg, forum o.l)
Jeg har rett og slett kjøpt en diger hvit A1-plakat, som jeg har teipet sånn halvveis opp til veggen sånn at den ligger i en bue ned om gulvet. Teipen er strengt tatt ikke nødvendig, og plakaten er jo bare å sette bak et skap når man ikke brukder den. Når det gjelder lys så tar jeg vbilder med speilreflekt og to eksterne blitzer, men dette er helt nytt for meg.
Tips for lys fra min side er å ta bilder ute, eller rett innenfor vindu/glassdør. I motsetning til andre her så syntes jeg ikke det gjør noe om det er sollys, men så lager ikke jeg produkter som reflekterer lys heller. Er det sol funker det uansett bra å holde på i skyggen ute.
Til etterbehandling bruker jeg stort sett kun picasa når det gjelder disse produktbildene.
Om du vil ta bilder inne og f.eks. bor i nordnorge så det er veldig dårlig med dagslys i desember kan en skrivebordslampe eller en sånn arbeidslampe være en god idé. Har du to, så plasser dem på hver sin side av produktet for å eliminere sjansen for stygge skygger.