Hadde et vanlig antivirusprogram, og trodde det var nok. Men det var det altså ikke. Anbefaler og få tak i progam som beskytter mer enn vanlig virus. Som sagt, de fleste mailene som ble spydd ut, kom i retur.
Hadde et vanlig antivirusprogram, og trodde det var nok. Men det var det altså ikke. Anbefaler og få tak i progam som beskytter mer enn vanlig virus. Som sagt, de fleste mailene som ble spydd ut, kom i retur.
Bruker aldri å åpne linker, bortsett fra de som kommer fra venner og andre som jeg stoler på. Kan i alle fall ikke huske å a åpnet en link. Bakdørsangrep var det på pcen. Det kommer visst ikke ved å åpne linker, tro jeg da.
Huff - jeg reagerte ikke noe særlig på mailen din Hilde, jeg syns jeg får sånne hele tiden, "alle" får det visst. Men du fikk tydeligvis beskjed om det likevel :-) Mail med merkelig innhold skal man bare ikke åpne, uansett hvor mye man stoler på avsenderen.
Har ikke hatt problemer med spam på e-post adressen min som jeg bruker her på epla, før nå i mai/juni. Nå får jeg masse, noe går rett i spam-filteret mens noen må jeg registrere som spam selv. Har også fått tilsendt denne virus-mailen dere prater om. Viktig å bytte passord både på mail og epla, så man er sikker. Disse bakdør angrepene er ute etter å få tak i informasjon som kortinfo, passord, brukernavn osv osv. Ekle greier det der...
Nå trodde jeg at problemet var løst, men likevel sender den ut spam. Er nå i et annet land, bruker en annen pc, absolutt alt på mailkontoen var slette. Allikvel skjer det på nytt. Nå må jeg få slette kontoen, og hele sulamitten. Beklager!
Ja, jeg fikk en ny fra deg i dag ;) Uansett virus eller ikke virus så kos deg på ferie!
Takk, Silje :-) Så ingen annen grunn enn å stenge begge butikkene. Må slette mailkontoen, og den er knyttet til Paypal. Så skulle jeg endre epostadresse der, men da skar det seg da jeg skulle besvare sikkerhetsspørsmål. Nei, det skal visst ikke være lett dette. Får vel svar fra Paypal i løpet av dagen, håper jeg. Uansett, det ordner seg til slutt ;-)
Om du er på ferie å bruker PCer på nettcafé eller lignende så er de sjelden sikre. Best å unngå dem om du kan!
Den eneste gangen jeg har opplevd noe slikt som deg så var jeg i Egypt og sjekket mail på nettcafé mot bedre vitende, hehe. Heldigvis gikk det veldig bra for min del, gmail låste mailkontoen for meg automatisk når den begynte å sende ut tull, og når jeg kom hjem fikk jeg sendt nytt passord til en annen mail jeg hadde ført opp som "backup" i tilfelle noe slikt skulle skje. :)
Hvis du tror noen kan ha fått tak i PayPal-passordet ditt også så kan du ringe PayPal direkte på telefon for å få fortgang i saken. Litt kjedelig om pengene begynner å renne ut mens du venter på mailsvar!
*og
Hei
Det var en privat pc. Internettkafeer tørr jeg ikke bruke. Fikk oppgitt et tlf nummer til Paypal for så å få sendt en kode. Skal ringe dem i morgen. Det er jeg som er årsaken til at Paypalkontoen er stengt. Skulle svare på sikkerhetsspørsmål, men det ble for mange forsøk. Oppå det hele skjedde dette fra Sicilia og ikke fra Norge. Og det ser de jo.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.