Samletråd for tips om messestand og utstilling av håndlagde varer
Samletråd for tips om messestand og utstilling av håndlagde varer
Oops - det ble feil. Jeg tenkte bare vi kunne samle litt tips og råd her, siden jeg ikke fant noen egen tråd om dette! Skal på markeder selv i sommer, og lurer på masse!
Gjennom en annen tråd har jeg lest at man kan handle tapetserbord på Clas Ohlson eller Biltema, disse er 3 meter lange og legges sammen som en koffert, så de er lette å frakte (3 meter er visstnok standardmål på en slik markedsbod...?). Ellers sa noen at man kan kjøpe plater og bukker på Biltema og sette sammen til bord, og noen sier at de har brukt sammenleggbare campingbord osv.
Jeg lurer på om noen har tips til telt/parasoll/regnbeskyttelse? Og alle småtips mottas med takk. Hvordan holder man ting på plass hvis det blåser? Hvordan er det best å oppbevare veksel/penger? Hvordan viser man best fram varene sine, finnes det noen fine, billige og hjemmelagde løsninger for oppheng/framvisning.....?
Er ikke supererfaren på marked, men tenker:
Maganda, her må du fylle inn, du er jo markedsguru :o)
Jeg har i alle fall mye erfaring med å få mest mulig inn på minst mulig plass :) Men jeg hadde mye å si, så det ble til et eget innlegg på bloggen min, se linken under bildet mitt. Jeg har aldri prioritert lekker utstilling, så der linket jeg til deg Ingrid :)
Dine er minst like lekker som min, bugner jo av fine varer! Markedsproff altz :-D
Det er godt å ha et lite partytelt om man står ute, men pass på å ha noe å holde det på plass med. Det er ikke moro om teltet holder på å blåse bort...
Så greie dere er som deler tips :-)
Hm, Hanne/akaSol, hva bruker man for å holde det på plass? Finnes det ekstrautstyr eller må man finne lure løsninger selv?
Og en annen ting angående partytelt, finnes det noe mindre enn 3 meter?? Jeg kan ikke forestille meg at jeg noen gang skulle klare å ha så mange varer at jeg kan fylle ut et så langt bord...
Mirjam: Hva med en parasoll hvis du skal stå ute? Hvis man ikke har behov for all plassen man får under et partytelt så er det lite vits å betale for så stor plass.
Jeg kjøpte et partytelt på 3x3 m til 500 kr på plantasjen ifjor, og selv om jeg absolutt ikke fylte ut hele plassen, så var det VELDIG nyttig når det begynte å høljeregne!
Til øredobboppheng bruker jeg noen lerret fra panduro som jeg har malt/trukket med stoff og stukket hull i, og så setter jeg dem litt på skrå med en boks bak.
En ting jeg har brent meg på å glemme: solkrem! (hvis det er strålende sol og du ikke har parasoll)
Tusen takk for så mange flotte tips Maganda! Gleder meg til jeg har tid til å stå på markeder igjen :)
Mirjam, 3x3m er det minste partyteltet. Det er akkurat plass til tapetbordet. Jeg har noen ganger festet alle beina på teltet til vanndunker, det er litt tungvint å frakte med seg:) De siste gangene har jeg brukt å spikre teltet fast til underlaget med store stålspiker. De går også når du står på asfalt.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.