Er det noen som har erfaring med kansellering av ordre som er betalt via Pay Pal? Jeg lurer bare på om jeg må kontakte Pay Pal om dette. De har jo tatt seg en provisjon som jeg antagelig ikke får tilbake?
Er det noen som har erfaring med kansellering av ordre som er betalt via Pay Pal? Jeg lurer bare på om jeg må kontakte Pay Pal om dette. De har jo tatt seg en provisjon som jeg antagelig ikke får tilbake?
Hei, Reidun,
Du logger inn på PayPal. Etter det innbetalte beløpet står det refund/refunder. Der kan du refundere beløpe i sin helhet, og du slipper gebyrer.
Håper det var forståelig.
:)
PayPal er genialt. Hvis du refunderer bare en del av beløpet (feks ved for mye innbetalt porto) blir litt av gebyrene også trukket fra.
Tusen takk for svarene! Det er ikke så mange som betaler med Pay Pal så jeg føler jeg ikke har helt kontroll på den betalingsformen. Men nå ser det ut som om dette ikke er så avskrekkende alikevel:) Det er så godt å ha noen å spørre som har erfaring med dette. Tusen takk!!!
Hei! Hvor lang leveringstid sånn ca er det på varer som en har betalt. Når kan en begynne å bli utålmodig? 1mnd...2mnd? :-)
Hei Linda :) Leveringstiden bør ikke være mer enn max 1 uke spør du meg. Bestillingsvarer kan ta noe lengre tid, men 1-2 mnd!? Har du tatt kontakt med butikken?
Linda:Har du kjøpt en vare, og betalt, skal det ikke være ventetid i det hele tatt etter min mening. Jeg sender varene samme dag, eller seinest dagen etter at betalingen er registrert på min konto. Og betaler du via PayPal, så blir betalingen registrert i samme øyeblikk som du betaler. Har du venta i ukevis uten å høre noe fra selger, lukter det muffens, spør du meg. Du må straks ta kontakt med denne selgeren, og etterlyse varen din. Håper det ordner seg.
Det som skjedde hos meg var at bestillingen som hun hadde gjordt den 13 mai ikke kom inn til meg før i går, altså den 18 mai. Jeg følger med hver dag men skjønner ikke hvorfor det har tatt 5 dager før den kom inn i butikken hos meg! Har sendt mail til epla damene om dette og er redd for at jeg mistet en god kunde pga dette. Slett ikke noe gøy. Men jeg er glad det var så enkelt å refundere på Pay Pal.
Reidun, det du har opplevd skjer fra tid til annen. Kunden din har lagt varene i handlekurv 13. mai, men ventet med å betale til 18. mai. Da blir kjøpet - merkelig nok - registrert 13. mai.
Mao ingenting å bekymre seg for mht kunden.
Mange har opplevd dette her inne, og det er en tråd på forumet som omhandler dette.
:)
Jeg har tatt kontakt med selger og hun sa hun hadde "surra" litt, men skulle sende varen neste dag...dette var 13 mai. Kanskje det er noe i postkassen i morgen. Da har det gått over 1 mnd siden bestilling/betaling. Gleden med bestillingen har liksom dalt litt kan du si!
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.