Hei.
Er det noen som vet hvordan man får bilde til forsiden til å skaleres riktig?
Hei.
Er det noen som vet hvordan man får bilde til forsiden til å skaleres riktig?
Gjør det ikke automatisk det?
Det skaleres til riktig størrelse i forhold til størrelsen den skal vises i , men hvis man har laget et bilde med tekst osv. så må str. endres på forhånd for at det skal se bra ut. Et gratis fotoprogram man kan gjøre dette i er photoscape.
Men når jeg har endret bildet til den størrelsen i et fotoprogram og skal bruke det i butikken, så kommer ikke hele bildet med. Det blir liksom forstørret og kantene vises ikke. (Knotete forklart) Er det noe jeg gjør galt? Noen som har gode tips til meg?
Forstørret? Til det lille bildet? Da har du lastet opp for lite bilde. 600 px kvadrat er passe. Du kan ha annet format men da klippes det til kvadrat. Lurt å finne ut hvilket utsnitt du vil ha på hovedbildet også heller legge inn flere bilder.
Det står inne på administrer butikken at man skal bruke et bilde som er 746x100 piksler. Jeg har gjort det,men hele bildet vises ikke da. Er det flere som har opplevd dette?
Det kan hende du har lagret det i feil dpi? Kanskje din er på 300 og den burde vært på 72. Jeg gjør den feilen noen ganger og har glemt å sette riktig dpi.
Fila til toppen av butikken må være i 72dpi og 746x100 som det sies.
Dersom dere vil at hele bildet skal vises pent på vareoppføringene, på forsiden må dere bruke tilnærmet firkantende bilder ellers blir de vist som avkapp på midten....
ååå, butikkbildet / banneret? Ja, det er som de sier oppløsning skal være 72 dpi.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.