Jeg bare lurer på... HAR Epla i det hele tatt vurdert å opprette et karaktersystem? Eller er det utelukket at dette kommer til å skje, og i så tilfelle hvorfor?
Jeg bare lurer på... HAR Epla i det hele tatt vurdert å opprette et karaktersystem? Eller er det utelukket at dette kommer til å skje, og i så tilfelle hvorfor?
Jeg vet ikke hva Epla har tenkt, men jeg er vant til feedback fra Etsy og jeg synes det er veldig vanskelig å vite hva som er lurt å gjøre. På Etsy tør folk ofte ikke å gi negativ feedback fordi da kan den andre parten gi negativ feedback tilbake og fordi det er så ødeleggende for butikken. Jeg har for eksempel ofte ønsket å gi nøytral feedback fordi jeg ikke har vært superfornøyd, men gjør det aldri fordi jeg ikke vil ødelegge for selgeren. Hvis noen en sjelden gang får negativ feedback, ser det skikkelig ille ut. Og grunnen kan rett og slett av og til være at en pakke har tatt lang tid i posten før jul. Så i praksis blir det bare brukt til skryt og mange gir ikke feedback i det hele tatt.
Dette kan man jo løse som på qxl hvor det er lov til å gi en feedbackkommentar under karakterkommentaren. Jeg har faktisk gitt både positive og negative karakterer på Etsy. Jeg er ikke redd for å gi negative kommentarer hvis selgeren sender feile varer og ikke er tilgjengelig på mail for å ordne opp. Da vil jeg unngå å gi denne selgeren positiv karakter for å advare andre å handle der.
Kanskje feedbackkommentar uten karakter hadde vært lurt?
Det synes jeg faktisk var en knakande god idé Unni :)
Det synes jeg og. Jeg leste en noytral feedback på etsy en dag som sa "Jeg leste ikke tekst til produkten veldig bra og visste ikke at det kom ikke med en kjede" så selv om selgeren sa at det kommer ikke med en kjede og hadde gjort alt riktig, de fikk noytral feedback og det er jeg ikke enig med. Det er grunnen til at jeg er litt redd for en karaktersystem. Ja, kunden var ikke helt fornørd, men det var feilen av kunden, ikke selgeren. På andre siden elsker jeg det når jeg fpr eposter fra kunder som bare sier takk og de er kjempe fornøyd, men ikke mange tar tid for å skrive det, inkludert meg (og nå følger jeg meg litt dårlig for det)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.