Salget i mars og begynnelsen av april var snodig nok veldig bra for meg,men nå har det stoppet opp igjen.
Ante meg dette med "for høye" til å selge på Epla priser...
Problemet er at når du selger inkl. moms samt må ta hensyn til prisene butikker som selger smykkene dine tar, blir prisene her inne noe høyere enn hva som kanskje er gunstig.Rett og slett et lite dilemma,her må jeg gå i tenkeboksen igjen.
Cabochon-tingene er nok det mest iøyenfallende og men også det som er enklest å justere.
Hadde vært fint om kundene kunne se at prisene var inkl. moms før de kjøpte produktet.
Takk for nyttig innspill begge to :)!
Ingrid: Hvor stor prisdifferanse på utsalgspris har du mellom det du selger i Epla-butikken og det du selger i fysiske butikker?
Det som det står vintage på,er faktisk vintagedeler (minus kroker). For flere år siden,før Etsy ble oversvømt av billige kopier av vintage cabochon kjøpte jeg en hel del av ulike vintage komponenter.Men det som før var unikt,drukner nå i mengden av billige kopier :( Fornying er på tapetet, men jeg klarer ikke helt å gi slipp på alt det gamle (og kanskje utdaterte) ;)
Kim: Jeg skjønner delvis hva du sier, men dette er virkelig nydelige unike vintageperler tredd på en strikk for å minne om barndommens snopearmbånd og de som har kjøpt disse har betalt den prisen for perlene og konseptet. Blir litt smak og behag :)
La meg ta en prissammenligning for å illustrere bedre.De masseproduserte Swarovskiperlene du lager armbånd av som koster 250,- selger du faktisk med høyere fortjeneste enn glassarmbåndet mitt...Jeg lagde mye smykker med Swarovskikomponenter og halvedelstener for 5-6år siden,så jeg vet hva materialkostnadene er.Originale vintagedelene er ofte (i små kvanta) like kostbare(eller dyrere) i innkjøp som merkevarer som Swarovski og ekte sølv.
Jeg tror rett og slett jeg må få mer utfyllende produktbeskrivelser,som både forklarer bedre hva folk faktisk kjøper og kanskje klarer å formidle den spesielle "vintage-feelingen". You got me thinking Kim :)!