Huff, jeg hadde blitt veldig lei meg hvis noen hadde kjøpt noe jeg hadde sydd og tatt det fra hverandre sånn... Da har de null respekt...
Huff, jeg hadde blitt veldig lei meg hvis noen hadde kjøpt noe jeg hadde sydd og tatt det fra hverandre sånn... Da har de null respekt...
Jeg synes det er MERKELIG at folk kan spørre om mønster og oppskrifter osv fra folk som driver butikker. Man prøver jo å tjene penger på det, og man vil ikke bare gi bort sånt. Spesielt ikke om det er noe man har funnet på selv som er unikt. Det eneste jeg har blitt spurt om er hvordan jeg syr munnen på figurene mine uten å få mellomrom mellom stingene. Det fortalte jeg, for det er jo kjempeenkelt og noe alle kan finne ut av. Det er jo bare en strek laget med nål og tråd :p Så jeg syntes ikke det var noen big deal. Men om noen hadde spurt om mønster, eller hvordan jeg syr ting steg for steg så hadde jeg ikke fortalt det. Kunne aldri falt meg inn å spørre noen her om det heller. Om jeg vil finne ut av hvordan noe er laget eller hvordan en teknikk gjøres så googler jeg det helt til jeg har funnet det ut :)
Helt enig-godt sagt! :)
Godt sagt IdaPida :) Helt enig! Når noen spør om oppskrift på teknikker, hvor man handler osv.. Er det da ikke innlysende at de har tenkt til å kopiere..? Er det ikke litt av moroa å være kreativ og lage ting selv!
Jeg er helt enig i at det er merkelig at folk kan finne på å spørre om slikt. Jeg har selv brukt måneder på å perfeksjonere min fotosmykketeknikk - og kunne ikke tenke meg å dele dette, selv om det nå er mulig å finne instruksjonsvideoer på You Tube med de fleste teknikker.
Det er jo ikke engang moro å herme etter andre! Den store gleden kommer først når man har skapt noe selv. Men enkelte tenker nok mer på penger enn på kreativ tilfredsstillelse.
Nei fysj, litt 'yrkesstolthet' får man da ha!
En annen ting er at hvis jeg som kunde tror jeg har kjøpt noe helt unikt og originalt, så hadde jeg blitt pisse grinete hvis jeg i etterkant oppdager at selger har kopiert produktet etter noen andre .. og da særlig hvis det en Epla-kollegas produkt. Dårlig stil.
Helt enig med dere her inne. Dette er noe "vi" har laget og brukt tid på å komme frem til. Det er noe annet hvis du faktisk selger startpakker. Til de mailene jeg har fått så har jeg høflig sagt at det er mine personlige mønstre og jeg har brukt lang tid på å utvikle og utvikler de enda. Det har alldri vært et problem men jeg skjønner jo at noen kan bli nyskjerrig. Men blir jeg nyskjerrig så gå på you tube. Det ligger mange skatter der også:)
Dæsjken, Kristin, så utrolig mye fint du lager til småtrolla! Måtte bare si det (!), selv om det ikke har noe med denne tråden å gjøre :)
Folk kan være utrolig frekke. Et år jeg sto på messe, var det et par damer som ga seg til å telle åpent og høyt på perlemønsteret på noen pulsvarmere jeg hadde til salgs.
Haha, jeg må le :-D
Jeg hører ofte den (litt for høyt til at det bare er ment to kunder imellom) "dette er ikke noe vanskelig! Bare 4 biter, sååå enkelt snitt! Dette kan du sy selv heller."
Som om man har stått og sagt at det er vanskelig? Jeg får lyst til å ramse om hvor mye mer som ligger bak virksomheten enn å sy sammen 4 biter. Eller bak det ene plagget bare.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.