... på butikken min-på godt og vondt ;) Hva synes dere om produkt utvalget mitt, priser og bilder? Tar imot tips med glede! Mangler fortsatt logo i butikken, men jobber med saken.
... på butikken min-på godt og vondt ;) Hva synes dere om produkt utvalget mitt, priser og bilder? Tar imot tips med glede! Mangler fortsatt logo i butikken, men jobber med saken.
Okey, her kommer noen råd fra meg.
Prisene Du har veldig mye veldig billige ting i butikken din. 45kr gir ikke store fortjenesten etter at gebyr og andre utgifter er trukket fra. Er dette verdt tiden din for å tjene en tier? Eller kunne den tiden vært lagt ned på noe litt mer eget og kreativt, til en høyere pris? Epla drukner snart i plastroseøredobber, men det kan jo godt hende de selges som hakka møkk for alt jeg vet ;-)
Bildene Jeg syns det kan være fint med noen rekvisitter på enkelte bilder. Samme steinen på hvert bilde gjør at jeg leser bare dreams dreams dreams dreams nedover hele butikken din, og mister fokuset på varene dine. Kan også se ut som du har litt fargestikk på bildene (eller er bakgrunnspapiret rosa?), men ellers er de fine klare og fint med nærbilder. Bilde av baksiden kunne kanskje vært interessant? Jeg er ihvertfall en sånn litt pirkete kunde som liker å se håndtverket og kvaliteten når jeg handler på nettet. Det er også lurt å legge ut mer enn ett bilde.
Vareutvalg Litt som jeg var inne på isted, savner kanskje noe med mer personlig faktor. Er daglig innom Etsy, og man ser seg fort blind på ting lagd fra samme asia-forhandler. Espressobrosjene var morsomme da! Drikker selv Nespresso og kjente dem igjen :-D
Syns du skriver utfyllende tekst og har med det viktige. Kanskje selve butikkbeskrivelsen kunne fortalt litt om deg selv? Bakgrunn/interesser/utdanning feks. Infoen som står der nå passer best til info "om denne butikken" syns jeg.
Håper du ikke syns jeg var for streng, dette er jo bare ting jeg ser fra mitt ståsted, kanskje andre kunder syns noe helt annet :o)
Lykke til!
Det jeg umiddelbart reagerte på er som nevnt over her, de store stenene du har øredobbene på. Ved første øyekast så det ut som dekortert stener:o)
Bra bilder & gode produktbeskrivelser! Savner logo & toppbilde,så bra at du jobber med det :)
Enig med Ingrid & Emmieverlasting,stenene er veldig dominerende spesielt på bildene med ørepynten og ringene. Plastrosedobber florerer på Epla inkl. i min butikk, supre å supplere med,men ikke det mest unike produktet som Ingrid påpeker. Ja Ingrid,de selger som hotcakes,dog ikke mine som er for dyre.. ;P Brosjene/buttonene dine var både unike & iøyenfallende og fortjener en plass lenger oppe i butikken :)!
Ser du har en lang liste med egendefinerte kategorier,siden disse dessverre ikke kan alfabetiseres enda (ja takk Epla) virker det noe rotete og kan gjøre det litt vanskelig for kunden å navigere.
Lykke til videre :)!
Hehe, det ante meg at de fortsatt selger, selv om jeg trodde det var et tidspørsmål før folk fant ut hvor enkelt det er å bestille en svær pakke selv og begynne å lime ;-D Har noen guilty pleassures selv (de stofftrekte øredobbene som jeg har hatt siden starten av 2009, hadde ikke sett dem i norge på den tiden), og de er fine å supplere med. Ikke la sånt være hovedattraksjonen i butikken din.
Tusen takk for tilbakemeldinger, og jeg er enig i det dere sier.. Stenene ER dominerende ja, tenkte selv over det isted. Det kan kanskje være fint på ett bilde, til variasjon, men jeg ser at det blir mye... Da er det igang og knipse igjen... Nå er det ikke slik at jeg tror jeg skal bli rik på disse øredobbene, det er, som dere sier ett supplement. Men det blir kanskje litt vel mye når jeg har så mange av dem tilgjengelig i butikken? Skal rydde opp i de egendefinerte kategoriene og.. Ett spørsmål til har jeg, kunne det være fint å ha forskjellige bakgrunner på samme produktgruppe, f.eks ringene? Eller blir det rotete? Takk for tilbakemeldinger :)
Variasjon er bra,synes ikke du har for mye plastroser-du må jo ha litt utvalg i farger :)
Selv er jeg stor fan av hvit bakgrunn på produktbilder,så kanskje jeg ikke er rette personen til å svare.Men det er først og fremst fordi jeg synes at størrelsen på bildene i Epla-butikken er så små (før du trykker på produktene) at bakgrunnen stjeler for mye plass i forhold til produktet,som er det du faktisk skal selge. Når du klikker på produktet og får opp et større bilde fungere en mønstrete bakgrunn bedre. Så kanskje en både og løsning,la hovedbildet være uten bakgrunn og gi bilde #2 en bakgrunn som skaper mer stemning. Sikkert like mange ulike preferanser på dette som butikker...Surf litt rundt på Epla titt på de ulike løsningene,så ser du hva som fungere best for deg som potensiell kjøper :)
Jeg er også tilhenger av hvit bakgrunn. Synes produktene kommer best frem. Det hender jeg ikke engang ser hva som egentlig er til salg på noen bilder da bakgrunnen er mer fremtredende enn selve produktet.
Er enig i det meste av det som er blitt sagt. - Når jeg surfer rundt på Epla ser jeg så mange fine ting jeg gjerne skulle hatt med når jeg lager lister , men som desverre har altfor mye " bakgrunns-støy " - Tenker at dette kanskje vil gi samme inntrykk til de som skal handle ; At bakgrunnen "drukner " hovedproduktet i stedet for å fremheve det.
Et viktig poeng fra Strikk og slikt - lister. Dess flere lister og blogger og ønskelister du havner på, dess større sjanse for salg. Hvit/nøytral bakgrunn hjelper mye her. Når jeg lager lister tar jeg aldri med mørke bilder rett og slett fordi det ødelegger estetikken i listen, om varen er aldri så kul og original så trekker det veldig ned :o)
Jeg ville lagt de originale produktene dine øverst i butikken, og varer du "supplemerer med" helt nederst :o)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.