Jeg tenker som så at ørestilker ofte er litt tynne og vanskelige å stemple på med et slikt ansvarsmerke,så hvordan løser man dette på øredobber? Armbånd og smykker er jo greit for der kan man montere på en liten plate med stempel på ved låsen f.eks.
Jeg tenker som så at ørestilker ofte er litt tynne og vanskelige å stemple på med et slikt ansvarsmerke,så hvordan løser man dette på øredobber? Armbånd og smykker er jo greit for der kan man montere på en liten plate med stempel på ved låsen f.eks.
Hei Simone :) Ørestilker er vanskligere ja! De er ferdigstempelt med 925S heldigvis..Og ifølge §3 siterer litt av den her: Det registrerte ansvarsmerket og finhetsmerket kan være stemplet, gravert eller støpt inn i varen. Å gravere er helt ok når man ikke kan stemple :) Jeg har en graveringspenn jeg bruker. Det blir ikke like fint som med tempel men det synes at det er meg :)
§3 i http://www.lovdata.no/for/sf/nh/th-20110110-0012-0.html glemte å si det... :P Ha en strålende helg i sola :D
Å hjelp, Stempel ikke tempel... REDIGERINGSKNAPP!!!
Takk for info Karianne:-) Her hos meg er det litt sol og litt snøvær. Jeg slipper i allefall å dra på påskefjellet for påskefjellet er kommet til meg:-)
Til KarianneG;
Fant du et arkiv på nett eller lånte/kjøpte du "stempler for gull og sølvarbeider" ?
Har googla endel, men sliter med å finne noe. Skulle ha skaffa meg ansvarsmerke en gos stund, men vært usikker på motivet.
Greit å vite om andre har lignende merke, iogmed at det koster endel å søke om godkjenning fra patentstyret
Hei Cathrine :)På Patentstyret sine sider kan du søke i arkivet deres om hvem som har patent på hva, så ta en titt der. Man forhånds betaler 1000 kr og har da ca 1 mnd frist på seg. Jeg ville ha et enkelt bilde + initialer på mitt men det ble for vanskelig å lage som stempel... Så jeg mailet litt fram og tilbake med dem, veldig greie og god service, og god veiledning :) Da jeg skulle kjøpe stempel sendte jeg mail til div firmaer jeg fant på google. Alle hadde samme priser og anbefalte det samme. Men ingen kunne lage stempelet så lite som jeg opprinnelig ønsket. Da måtte jeg ta kontakt med en gullsmed og få det håndlaget sa de. Og det kan jeg tenke meg at koster en del penger så det har jeg ikke tatt meg råd til enda! Må selge litt smykker først, he he :)
Da skal jeg sjekke litt til.
Tusen takk for raskt svar:)
Var tilfeldig innom, mye fint i butikken din. Likte spesielt godt kaktusene dine! :)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.