Bra tråd dette. Til et litt tidligere innlegg av Ingrid: jo, det er noen som smelter sølv på hobbyrommet! Jeg, for eksempel... :-)
Utfordringen med Epla er at det har skapt grobunn for sånne som meg. Det er mye lettere å lage ting enn å sette seg inn i regelverket, og det er vel ikke så ofte kreativitet går hånd i hånd med interessen for papirarbeid. I tillegg tenker man fort at "dette er jo bare en hobby, de reglene der kan da ikke gjelde meg". Men det gjør de, reglene gjelder selvsagt alle som selger edelmetall (eller hevder at de gjør det).
Jeg har lyst å minne om at ansvaret ligger hos den som selger varen, slik at man ikke kommer noen vei ved å skylde på leverandøren. Derfor er jeg veldig enig med Kim, det er veeeldig lurt å ha gode leverandører, og ikke f.eks handle asiatiske kopier på eBay. Det er lett å teste dem for nikkel, men ikke fullt så enkelt å sitte med syretester for å finne ut om det faktisk er noe sølv i tingene.
Epla har forresten en egen kategori for "edle metaller", men jeg tror ikke alt som ligger der bør stemples ;-)