Fra 15. mars må jeg sette opp prisen, så vil du handle med meg må du være rask!
Fra 15. mars må jeg sette opp prisen, så vil du handle med meg må du være rask!
HURRA, jeg har allerede bestemt meg for å rydde på fire dager og laget 20% ryddesalg fra facebooksida mi .... og legge ut masse nytt om jeg ikke sparer til utstilling ...
Opp med prisene, gjerne... 2,50...
Det må nok bli mer enn 2,50 for småselgerne;) Når man sjelden selger noe, men har lyst til å ha stort utvalg likevel, så må man jo betale for alt som ligger ute, selv om bare noe blir solgt! det er det jeg synes er synd med den nye ordningen. Provisjon på det som selges er jo en annen sak! Den hadde vært lettere å fordøye.. For storselgerne som selger ut ting etter hvert blir det jo en annen sak!
Tror ingen butikker bare har varer som selges. Man må nå prøve seg frem med hva kunder vil ha. Nå kan man legge ut 100 produkter til den nette sum av 250 kr. Et vanlig messebord koster fra 500 kr dagen (jeg betalte 1500,- på julemesse ifjor) og man har ingen garanti for å selge noe som helst. Så blir varene liggende til man fjerner dem (messa varer oftest bare én dag). A lage seg en egen nettbutikk koster mye mer. Jeg syns du har mange fine barneklaer, Ingrid, og syns butikken din virker proff og fin. Syns det er rart å stenge for en sånn fisegrunn...
Må nok bli mye mer enn 2.50 Lise! Man må få inn inntekter på det som ikke blir solgt også må du huske. Blir de ikke solgt og du vil relansere må du igjen betale 2.50 ekstra i tilleg også.
Men hvis de 2,50 pr vare gjør at vi ender med mer synlige varer fordi ting ikke blir relansert i det tempo som noen har valgt å ha, så kan de 2,50 være det som øker salget for noen butikker her inne:)For det er jo nettopp dette som mange sliter med. Man "drukner" i alt som blir lagt ut for salg i løpet av en dag, og når noe av det er relanseringer av varer som ble lagt ut i går... Som Ingrid sier, vi snakker om 250kr for 100 varer, som dermed for mer "rettferdig" synlighet, klønet sagt men jeg håper dere skjønner hva jeg mener her.
Jeg synes det skal bli spennende med forandringer her inne, jeg. Synes heller ikke det er urimelige priser. Kanskje det er med på å høyne prisnivået inne på Epla, synes det nærmer seg gibortpriser på enkelte ting. Tror heller ikke det er dumt at vi må tenke oss om litt før vi lanserer/relanserer. Noen ganger er det haugevis av produkter som blir lagt ut i løpet av svært kort tid. Må nok snart se å få fikset meg en blogg/nettside slik at jeg kan få markedsført meg bedre. Det er lissom så morsomt å sitte og sy/produsere, men litt "skummelt" å reklamere for mine egne produkter.
Jag skrev det redan en gång att det vore bra om EPLA hade olika lanseringspriser beroende av varans pris. Vad tycker ni? Kanske blir då många små butiker kvar här?
Rosmariin: Ja, det har du helt rett i. Dersom Epla hadde ønsket å beholde mindre produkter, slik som kort, såper etc., ville de helt sikkert ha innført differensierte satser.
Den nye betalingsmodellen er et tydelig signal om at Epla ønsker et konsept med mer profesjonelle butikker og dyrere varer.
Slik blir regnestykket med de nye satsene:
Om man skal selge et kort til 50 kr på Epla, vil 15 kr gå til gebyrer (Epla og PayPal) og 35 kr til selger. Gebyrene utgjør altså ca 30 prosent av salgsbeløpet.
Om man selger en kjole til 500 kr på Epla, vil gebyrene bli på drøyt 50 kr. Det tilsvarer ca 10 % av salgsbeløpet.
Det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta den nye policyen til etterretning. Det er helt sikkert gjennomtenkt.
Kanske EPLA damer tänker en gång till och inför olika gebyrer beroende av varans pris. I Dawanda tar man max 1% som gebyr och sedan 5% provision. Och man betalar för varje produkt som finns med i en annons. Det känns rimligt tycker jag.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.