Nå har jeg opplevd toppen av frekkhet fra posten sin side. I løpet av januar måned har jeg sendt endel pakker til kunder. Når pakkene blir sendt betaler jeg alltid over disk, enten på posten eller post i butikk. 1 og 2 februar mottok jeg noen trivelige brev fra posten. Her sto det at den ene pakken manglet porto på kr 10,- og den andre pakken manglet porto på kr 16. De skulle ha ekspedisjonsgebyr på kr 59,- pr.brev de sendte, altså to ganger. Dette fikk meg til å se RØDT! Synes det ikke er noe galt i at jeg skal betale det riktige beløpet for å sende en pakke. Men, det som får meg til å se RØDT er: -disse 2 pakkene ble sendt på et lokalt postkontor ,veid og målt av damene bak disken. Er det da min feil at de satte på frimerker med feil porto? Skal jeg som forbruker betale 2 ganger 59,- i ekspedisjonsgebyr for en feil POSTEN selv har gjort! Synes det er helt greit at jeg betaler mellomlegget, men IKKE AKTUELT at jeg er enig i å betale ekspedisjonsgebyr på 118kr!!!
Ikke nok med dette: Tok en telefon til posten for å klage. Her ble jeg satt over til den ene etter den andre og til slutt satt over til noen som jeg ventet i hele 15 minutter! Da tok tålmodigheten min slutt! Sendte derfor en klage på posten.no hvor det sto at jeg skulle få svar innen 2-4dager. Joda, jeg fikk svar etter 2 dager om at de hadde mottatt mailen og at de skulle kontakte meg. Det har nå gått akkurat 2 uker og enda ikke hørt noe mer. TROR RETT OG SLETT POSTEN TRENGER EN KONKURRENT! Det går da virkelig ikke ann å behandle kunder på den måten!
Noen som har opplevd noe liknende?
Når det skal sies, skal jeg stå på mitt når det gjelde å betale ekspedisjonsgebyr på kr 118,- Toppen av frekkhet spør du meg.....