Kjører dere det ut fra epost, eller bruker dere oversikten på Epla? Jeg savner en utskriftknapp her inne på Epla, hvor jeg kan skrive den ut uten at det blir en epostutskrift, om dere skjønner. Hvordan gjør dere det?
Kjører dere det ut fra epost, eller bruker dere oversikten på Epla? Jeg savner en utskriftknapp her inne på Epla, hvor jeg kan skrive den ut uten at det blir en epostutskrift, om dere skjønner. Hvordan gjør dere det?
Hvis du kopierer teksten fra mailen med ordrebekreftelsen og limer den inn i et dokument får du en "ren" ordrebekreftelse på utskriften, uten alt mail-dillet på - men det blir kanskje litt tungvint i forhold til hva du tenkte på?
Jeg "klipper" ut ordrebekreftelsen fra mailen og "limer" inn i et dokument, akkurat som Laila nevner (det lærte jeg av Silje!). Jeg tror ikke det er noen bedre måte å gjøre det på, Anna.
Etter at jeg nylig fikk Mac, har det dessverre oppstått et problem. Ordrebekreftelsen i mailen (Gmail) er formattert (?) på en slik måte at det blir umulig å redigere den i standardprogrammet (TextEdit) på Mac. Det blir mange blanklinjer, som er umulig å fjerne. Jeg har også forsøkt å lime ordrebekreftelsen inn i Google Docs, men da legger det seg bokser rundt teksten som ikke lar seg fjerne.
Det ender med at jeg må bruke Microsoft Works på den gamle PCen. Det er de eneste som funker.
Om det finnes noen der ute som har en løsning på problemet, vil jeg være veldig takknemlig.
:)
Installere microsoft word på mac'en høres enklere ut ;)
Ja, det er sant, Laila. Tenkte bare at jeg kanskje kunne slippe å kjøpe det, for jeg får skrevet brev, dokumenter og alt jeg trenger med Google docs (bortsett fra akkurat ordrebekreftelsen, da...)
Print screen (snapp skjermbilde) og lim inn i bildebehandling på mac. Beskjær og skriv ut.
Takk for tips, Lise. Det skal jeg forsøke. :)
Open office er gratis og kan burkes på mac gratis:) Bare google det, så finner du siden.
Pigelill: Nå lastet jeg ned programmet du anbefalte. Dessverre skjer det samme. Teksten legger seg i bokser. Lurer på om problemet kan ligge hos Gmail.
Uansett, tusen takk for tipset. :)
Hvis du kun kopierer teksten, i selve ordren, så tror jeg du skal kunne unngå disse boksene. (?) Det hender det er litt pes når man skal kopiere fra nettleser til skriveprogrammer.
Til nå har jeg bare tatt utskrift fra eposten min til ordrene. Det er jo ikke helt pent, men det har bare blitt sånn. Får se om jeg orker å begynne å kopiere inn i skriveprogrammer. ;)
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.