I natt har Epla skrudd på den nye materiellavdelingen. Nå kan vi selge overskuddet vårt av perler, stas, stæsj og stoffer. Det ser allerede ut til å bli litt av et sted :-)
I natt har Epla skrudd på den nye materiellavdelingen. Nå kan vi selge overskuddet vårt av perler, stas, stæsj og stoffer. Det ser allerede ut til å bli litt av et sted :-)
Allerede nå svulmer det av kreative råvarer for kreative fingre.
Her tror jeg vi skal gjøre oss litt ekstra flid med oss selv og skrive en sann og kunnskapsrik informasjon om hva vi faktisk vil selge:
HVOR vintage er vintageknappene, ER de fra bestemor eller laget i Kina forrige uke? Hva er GULL? (Det er det neppe...) Sølvbelagt? Er det da lakkert? Det heter forsølvet..
Noen legger ut varer til priser 4-5-6-10 kroner.
Epla tar 5 kroner + 5%. Man skal ta bilder, legge ut, kjøre på posten...
Er det helt greit å gi vekk varer og betale Epla for å få lov til å gi vekk? Kan man få en egen KATEGORI for GITT bort til inntekt for Epla?
Bra innlegg fra Kreativt snop :) Støtter deg i dette, viktig å tenke på. Noen butikker har en minstepris på bestillingene sine, feks. 50 kr. Det er også en måte å løse det på.
Ved 35 kroner tjener man NULL på salg på Epla, når man regner at man må jobbe 5-10 minutter med å få saken ut til salgs. En boblepose for dem som bruker det koster og en 5`er...
Så må noen andre i heimen betale datamaskinen, nettforbindelsen og kameraet man trenger for å klare å få det listet.
Det er kanskje lurt å lage litt større pakker, og minsteordre, og en frakt på førstesalget som dekker litt kostnader.
Jeg synes det er litt vanskelig og sette pris både på selvlagde produkter og nå materiale. Det er altfor mange som har "gi bort" pris etter mitt syn. Tilogmed du "Kreativ" kunne ha skrudd opp prisen da du har selv-lagde perler i settet ditt. Jeg synes det er synd at du ikke kan ta den prisen det egentlig er verdt, men har full forståelse av at du har de prisene. For ellers blir man jo stemplet som "over priset" Har iallefall bestemt meg for at prise under 50,- er ikke verdt strevet;)
Jeg fikk prissjokk da jeg åpnet materiellsiden idag. Kroklissebånd for 1,20 kr/meteren! (99 meter for 120kr) Aldri sett det så billig, ikke i hong-kong-butikkene på nettet engang. Bare synd fargene ikke var de fresheste, ellers hadde jeg slått til :-)
Ang priser så kjøper nok folk det de vil ha uansett om det koster 50, 100 eller 200. Og jeg tror folk blir mye mer glad i smykket til 200 enn det samme til 50. Varen får en helt annen verdi. pluss, ikkeminst, at man vet at man støtter håndlagd, ikke bare støtter gi-bort :-p
Jeg sliter med at rullegardinen "Din butikk" går under materiell. Håper de retter på dette! :)
I utgangspunktet så skal vi jo sammenligne med prisene vi må betale i norske butikker... men så mange som shopper utenlands må man finne en gyllen middelvei. Nå har vi rett nok kjøpt inn noe veldig veldig stort og fått det rimelig, men det gjør jo Panduro og... Og den lokale brodeributikken ville ruinert meg på silke og organzasnorer....
(Vanskelig å selge begge deler Tussilago, jeg er HELT enig... Trollsmeden har solgt smykkebiter i 5 år, og priser porselenet på linje med den amerikanske gruppen med keramikkperler jeg er med i... den er LITT lav. Folk vet faktisk ikke at det tar en uke å få ferdig en ovn med ca 100 biter i. Jeg MÅ tenke litt på at kunden skal og kunne selge smykket og legge på mer materiell, men det fungerer på et vis... fordi folk kjøper som oftest MER enn en ting og dekningsbidraget øker. Nei de kjøper IKKE for 200, og blir det for lavt går de heller ikke. Jeg vurderer i tillegg litt etter utseende og om jeg selv vil bruke elementet - .. folk tenner aldri på det samme som meg.)
Ser noen skriver om minstekjøp her. Hvor kan man legge opp til det? Har ikke sett det noe sted, jeg...
Du må skrive det i teksten under varene som du mener ligger under fortjenestenivå.
Vennligst logg inn for å legge inn innlegg.